6 december 2014

Helgplaner

God morgon och glad självständighetsdag! Morgon är det kanske inte längre, men det är lördag, så det är väl okej att sova till tolv.

Igår spenderade jag och mamma en heldag i Helsingfors. Vi julshoppade, åt italienskt och såg Mamma mia på Svenska teatern. Man blev verkligen på gott humör av musikalen. När jag var liten lyssnade jag mycket på Abba, medan andra kanske lyssnade på Britney Spears och Backstreet Boys, så jag älskade verkligen musiken. Efter föreställningen körde jag hela vägen från Helsingfors tillbaka Åbo. Aningen trött slocknade jag i sängen och vaknade för någon timme sen. Skönt!

Dagens planer är studera, studera, studera och kanske köpa take away från någon restaurang som är öppen. Kylskåpet ekar nämligen ganska tomt. Bra planerat, haha. Först ska jag ändå slänga lakanen i tvättmaskinen. Alla som känner mig väl vet att jag alltid lyckas spilla ut kaffe när jag dricker det. Jag har spillt kaffe på tangentbord, lakan, soffor, golv, på mig själv och i morse i sängen när jag satt där och hällde i mig mitt morgonkaffe.

Några instagrambilder (@jolindstroem) från de senaste veckorna:

We're on a fjäll! 🌄
Besökte Jennifer JLo i Norge och åkte upp till ett kyligt fjäll.

Friterade fläsksvålar 😍
Frossade i läckra, norska fläsksvålar!
Lördag och allt det som hör till 📺 ☕
Mys, tända ljus och allt som hör till i vår fina lägenhet.
Fredags-DIY! 😊 Bytte tyget på den här pallen (som tidigare var klädd i ett gräsligt blommigt tyg) till ett mycket fräschare!
DIY:ade lite grann. Bytte tyget på den här pallen, som tidigare var klädd i ett gräsligt, blommigt tyg. Fyndade pallen för endast 2 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar