25 maj 2014

25 maj

Trots att det känns lite tråkigt att bo ensam i vår tvåa trivs jag verkligen bra i Åbo just nu! Vädret är bara för perfekt, 25 grader i skuggan. Jag har gått klädd i mina slitna jeansshorts och vita Converse hela tiden. Såå skönt!

Mamma och Milou har varit på besök över veckoslutet, så det har blivit brunch på Aula Café (väldigt bra brunchbuffé), shopping och hundpromenader på kvällarna. Ikväll lär det bli ishockeytittande. Jag hade ingen aning om att Finland är i final. Hur kunde jag inte ha märkt det? Vissa av mina kontakter på facebook skriver dagligen om matcherna. Antagligen filtrerar min hjärna bort allt sådant, hehe.

Innan kvällen ska jag rösta i EU-valet. Jag hoppas de flesta andra gör det också. Ingen skillnad om det är en blank röst eller inte.




Gick till åstranden för att läsa till tent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar